چت زنده | لایو چت | و نکاتی که باید رعایت کرد

چت زنده

اگر به عنوان مشتری یا کاربر سایتی از امکاناتی مانند چت زنده سایت استفاده کرده باشید.
حتما خوب میدانید که دریافت پاسخ به موقع به چه اندازه میتواند در بازگشت مشتری به سایت شما موثر باشد.
به خصوص در
چت تصویری تصادفی زنده رایگان

 

تیم تخصصی وب و فن چند نکته را که رعایت آن در چت زنده ضروری می باشد را جمع آوری و در قالب یک مقاله در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است.

 

۱- استفاده از اوتارا مناسب و خندان  در چت تصویری زنده

 

ابتد توصیه میکنیم از عکس های باکیفیت و خندان پرسنل خود استفاده کنید.
به هیچ عنوان توصیه نمیکنیم از عکس قدی استفاده کنید.
چنانچه عکس مناسبی از فردی نداشتید میتوانید از عکس نیروهای دیگری استفاده کنید،
چرا که لازم نیست حتماً از عکس‌ شخص پاسخ دهنده استفاده شود.

چت زنده

 

۲- درچت زنده باید بدانند که ربات نیستید

بسیاری از افراد تا پشت سیستم مینشینند یادشان می رو که با یک انسان پشت خط در حال گفتگو هستند شما باید به گونه ای رفتار کنید که مشتری فکر نکند با یک ربات گفتو در حال چت کردن است. برای رعایت این مسئله تنها کافی است به چند نکته ساده توجه کنید.

·         از ایموجی های مناسب در مواقع نیاز برای بیان احساس استفاده کنید

·         از ارتباط گرفتن کاربر تشکر نمائید

·         به احساس کاربر واکنش مناسب نشان دهید

 

۳- یافتن راهی برای سوالات نامربوط و مزاحمت

اکثر افرادی که در کسب و کار خود از لایو چت استفاده میکنند از مزاحمت و سوالات نامربوط کاربران گله میکنند این مسئله حتی در برخی مواقع میتواند به تنهای دلیل استفاده نکردن از لایو چت باشد.

در چنین مواقعی از جملات و کلمات منفی برای اتمام  مکالمه استفاده نمائید به عنوان مثال  “متاسفانه در این خصوص ما نمی‌تونیم کمکی کنیم.” یا “متاسفانه ما در این باره اطلاعاتی نمی‌تونیم در اختیارتان قرار دهیم. موفق باشید.” یا ” لطفا شرایط این صفحه را مطالعه کنید.

در مسدود کردن مزاحم به هیچ وجه تردید نکنید .

در مواقی که کاربری سوالات زیادی دارد شما میتوانید تماس تلفنی را به آن ها پیشنهاد دهید.

 

۴- در لایو یا سریع باشید یا نباشید

تجربه ای که کاربری برای دریافت پاسخ از سایت شما کسب میکند تاثیر بسزایی در بازگشت مشتری به سایت شما دارد بخصوص در ارتباط با سرعت پاسخ دهی شما.

منتظر پاسخ بودن و بلاتکلیفی بدترین حس را به مشتری ها میدهد.

۵- استفاده از پیام های کوتاه آماده

در اکثر مواقع سوالات کاربران یکسان است در این شرایط شما میتوانید از پاسخ های اماده کوتاه برای آسوده کردن خیال کاربرانتان استفاده کنید. نا گفته نماند که استفاده از فایل یا لینک راهنما هم میتواند بسیار مفید باشد.

 

۶- کلمه های تخصصی را محتاط استفاده کنید

کلمات تخصص زیادی استفاده نکنید که کاربر احساس کند قصد سردگم کردن او را دارید یا بگونه ای نباشد که گفته های شما برای او مبهم و غیرقابل فهم باشد.

 

۷- درست نوشتن کلمات

غلط املایی  و همچنین غلط دستوری باعث میشود که کابران به فرد پاسخ دهنده اعتماد نکنند.

۸- استفاده از نیروی متخصص

خیلی از شرکت ها و کسانی که در کار خود از لایو چت استفاده میکنند برای این پست فرد غیر متخصص را در نظر میگیرند که این کار اصلا توصیه نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فرم درخواست مشاوره

میتوانید جهت دریافت مشاوره سریع با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

همراه: 09212834496

جهت درخواست مشاوره و تماس متخصص های ما با شما فرم زیر را کامل نمایید.

فرم درخواست مشاروه