۶ راه برای کاهش نرخ ریزش مشتری

نرخ ریزش مشتری

چگونه نرخ ریزش مشتری را کاهش دهید؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزش مشتری تنها در سطح بیزینس‌های آمریکایی به صورت سالانه بیش از ۱۳۶ میلیارد دلار ضرر به آنها وارد می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
نرخ ریزش مشتری در بیزینس شما مهمترین فاکتور برای نشان دادن میزان سلامتی بیزینس شماست و با استفاده از ۶ تکنیک گفته شده در این مقاله، شما می‌توانید نرخ ریزش را کاهش داده و تجربه کاربری مشتریان را اولویت سازی کنید.

نرخ ریزش مشتری

نرخ ریزش، به درصدی از مشتریان گفته می‌شود که در یک بازه زمانی، استفاده از محصولات یا خدمات شما را متوقف می‌کنند.

در صورت تحلیل مناسب، نرخ ریزش یک سازمان می‌تواند یک فاکتور کلیدی برای تعیین میزان ماندگاری آن سازمان باشد. اگر تعداد ترک کننده‌های بیزینس بیشتر از ورودی‌ها باشد و یا تعداد افردی که وارد می‌شوند به نسبت افرادی که خارج می‌شوند کافی نباشد، در زمان کوتاهی بیزینس مورد نظر از بین خواهد رفت.

برخورد اول با مشتریان

هنگامی که در مورد نرخ ریزش مشتری صحبت می‌کنیم، برخورد اول بسیار مهم است. بیشتر مشتریان طی برخورد اولی که با شما دارند تصمیم می‌گیرند که به استفاده از محصولات و خدمات شما ادامه بدهند یا خیر، و هنگامی که ذهنیتی از شما در ذهن آن‌ها ایجاد شود، تغییر دادن آن، کار بسیار سخت و در بعضی موارد غیرممکن است. توجه کردن به اولین برخورد مشتریان با برند بسیار مهم است چرا که بیش از ۶۷% از ریزش‌های مشتریان می‌تواند با برطرف کردن مشکلات آن‌ها در برخورد اول از بین برود.

مشتریان را آموزش دهید

هنگامی که شما یک نرم افزار یا محصول را خلق می کنید، تصور این که محصول شما برای استفاده توسط اکثریت مشتریان آسان است، بسیار ساده است؛ اما همیشه اینطور نیست، و هنگامی که مردم در استفاده از محصولات شما دائماً به مشکل برمی‌خورند، معمولاً بجای این که در حال تلاش برای رفع مشکل باشند، شما را ترک می‌کنند.

با ایجاد اطلاعات آموزشی در مورد نحوه استفاده از محصولات خود و قرار دادن این آموزش‌ها در جایی که به راحتی توسط مشتریان پیدا شود، می‌توانید نرخ ریزش را به صورت قابل توجهی کاهش دهید.

تمرکز بر روی امنیت

ریزش مشتری و امنیت کاربر دو فاکتور همراستا با همدیگر هستند. تقریباً در تمامی موارد، قربانی یک حمله سایبری شدن و یا امن به نظر نرسیدن از دید مشتریان ممکن است باعث رفتن مشتریان به سمت برندهای دیگر شود.

استفاده از SSL، امن کردن درگاه‌های پرداختی و هزینه کردن برای امنیت سایت به جهت امن نگه داشتن اطلاعات مشتریان از روش‌های جلب اعتماد مشتریان است.

تجربه آشناسازی مشتریان

تجربه آشناسازی مشتریان، پروسه آشنا کردن مشتریان با محصولات و خدمات شما و ارزشی که آنها در صورت استفاده از محصولات و خدمات شما کسب می کنند، است. برای بهبود این فرآیند، با مشتریان صحبت کرده و از آنها بپرسید که چگونه از محصول شما استفاده می‌کنند. این کار را برای حل کردن چالش‌هایی که تجربه می‌کنند و بهینه‌سازی و بیشینه‌سازی استفاده از محصولات خود انجام دهید؛ و همچنین اطلاعات آموزشی با هدف کمک به استفاده بهتر از محصولاتتان توسط مشتریان به آنها بدهید.

ارتباط بیشتر با مشتریان

معمولاً کم بودن میزان ارتباط با مشتریان و کاربران باعث بوجود آمدن ریزش می‌شود. هنگامی که کاربران مدتی از شما چیزی نمی‌شنوند، به تدریج شما را فراموش می‌کنند و یا شما را به عنوان اولویت محسوب نمی‌کنند. افزایش ارتباطات این مشکل را حل می‌کند.

ارسال نکات آموزشی که شامل آموزش استفاده بهتر و موثرتر از اپلیکیشن است و یا ارسال پیام‌هایی که در آن‌ها نحوه استفاده از خدمات شما توسط برندهای مختلف را نشان می‌دهد از راه‌های موثر ایجاد ارتباط است.

مشتریان را تشویق کنید

اگر در همه تلاش‌ها برای کاهش ریزش شکست بخورید، همچنان می‌توانید از مشتریان بخواهید که به استفاده از محصولات و خدمات شما ادامه دهند.

شما می‌توانید پشتیبانی شخصی‌سازی‌تر شده و یا یک سرویس DIY برای مخاطبان متمول‌تر را پیشنهاد دهید، همچنین این کار را می‌توانید برای مشتریان با سطح پایین‌تر نیز در زمان کنسل کردن عضویت برای کاهش چرخش انجام دهید.

منبع: https://www.instagram.com/p/CFZ8aJwAGyO/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره

میتوانید جهت دریافت مشاوره سریع با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

همراه: 09124854602

 

جهت درخواست مشاوره و تماس متخصص های ما با شما فرم زیر را کامل نمایید.

فرم درخواست مشاروه