۴ نکته برای تبدیل شدن به یک ماشین تولید محتوا و ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر

تولید محتوا

تولید محتوای عالی به اندازه کافی چالش برانگیز است، اما ایجاد مقدار زیادی محتوای عالی در یک برنامۀ منظم می‌تواند برای بسیاری از بازاریابان طاقت فرسا و سخت باشد. همکار جرمی کناف سیستمی را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای دستیابی به اهداف ایجاد محتوای خود به کار بگیرید.

 

ماشین تولید محتوا

امروزه همه ما می‌دانیم که تولید محتوای شگفت انگیز برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال ضروری است، به خصوص هنگامی که صحبت از بهینه سازی موتورجستجو (SEO) می‌شود.

مشكل اكثر مردم یافتن زمان برای ایجاد آن است. بسیاری از ما در حال حاضر فکر می کنیم با حداکثر توان، مشغول کار خود و مشغول خدمت به مشتری هستیم، در نتیجه می‌گوییم زمین کافی برای تولید محتوای شگفت آور را نداریم و یافتن زمان کافی برای تولید مقدار زیادی از محتوا را تقریباً غیرممکن می‌دانیم، آیا این دیدگاه شماست؟

من یک راز کوچک را با شما به اشتراک می گذارم: در یک دروه زمانی، دیدگاه من هم همین بود.

امروز اما علاوه بر نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال در وبلاگ خودم و در دو سایت تحت پوشش سئو، به دو نشریه برای صنعت ساخت و ساز کمک می‌کنم و به طور مداوم در وب سایت‌های مختلف پست می‌نویسم. بنابراین می‌توانم بگویم که در این زمینه کاملاً حرفه‌ای شده‌ام.

اکنون می‌خواهم تکنیک‌هایی را که برای حرفه‌ای شدن در تولید اثرمحتوای شگفت انگیزاستفاده کرده‌ام، به اشتراک بگذارم.

۱- از قبل برنامه ریزی کنید

اگر می‌خواهید به طرز موثری یک اثر محتوای شگفت انگیز تولید کنید که شما را به سمت اهداف استراتژیک خود سوق دهد، به یک برنامه نیاز دارید، زیرا برخلاف تصور اکثرمردم، تحت فشار بهتر کار نمی‌کنیم.

در Spartan Media، آژانس بازاریابی دیجیتال که من اداره می‌کنم، ما یک فرایند برنامه ریزی داریم که هم برای موفقیت ما وهم برای موفقیت مشتریان حیاتی است. ما با شناسایی اهداف استراتژیک و سپس تعیین بهترین تاکتیک‌ها برای دستیابی به این اهداف شروع می‌کنیم. در مرحله بعدی، با توسعه محتوای لازم برای اجرای این روش‌ها، برای شش تا ۱۲ ماه آینده برنامه ریزی می کنیم.

برخی ممکن است احساس کنند که این نوع ساختار می تواند خلاقیت آنها را از بین ببرد، اما من این این طور فکر نمی‌کنم. در واقع، به نظرمن این کار به شما فرصت می‌دهد تا بهتر فکر کنید، و به شما کمک می‌کند تا ایده‌های بیشتری برای تولید محتوای عالی ارائه دهید. به‌علاوه، با استرس ناشی از ارائه مداوم ایده‌های جدید روبرو نمی‌شوید و ذهن شما آزادانه می‌تواند ایده‌های خلاقانه جدیدی را در طول راه ارائه دهد، که می توانید آنها را وارد جریان کار کنید یا برای بعد ذخیره کنید.

برنامه ریزی

یکی دیگر از مزایای برنامه ریزی این است که به ما این اجازه را می‌دهد تا به محتوای آینده اشاره کنیم و فرصت‌هایی را برای ارتباط با محتوای قبلی فراهم کنیم، بنابراین ازهرچه تولید می‌کنیم بیشتر جذب می‌کنیم، وچون همه این‌ها از قبل برنامه ریزی شده است، در این صورت هیچ وقت دچاراسترس نمی‌شویم تا ایده‌هایی را ارائه دهیم.

اگرمی‌خواهید در این کار یک گام به جلوتر بردارید، حتی می‌توانید از یک سیستم مدیریت پروژه مانند Basecamp یا Teamwork برای برنامه ریزی تمام کارهای مرتبط با محتوای برنامه ریزی شده استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا همه چیز را به طور موثر و درست مدیریت کنید، و اگر با یک تیم کار می‌کنید، یک سیستم کاملاً مناسب برای پاسخگویی فراهم می‌کند.

۲- تولید محتوای دسته‌ای

صحبت ازچگونگی این جریان است، می‌توانید اصل یکنواخت یا یکسانی را برای تولید محتوای خود اعمال کنید. بسیاری از ما (از جمله خودم) تمایل به ویرایش درحین نوشتن داریم، اما این یک روش بسیار ناکارآمد برای تولید محتوا است.

شما بهتر است تولید محتوا را به سه مرحله تقسیم کنید:

۱- طرح کلی

۲- تولید کردن

۳- ویرایش

تولید محتوای دسته‌ای

۱- طرح کلی

به نظرمن که کارآمدترین راه برای تولید سریع یک قطعه محتوا ابتدا ایجاد یک طرح کلی است که آن مفهوم سختی را که در ذهن شما شناور است به یک سند ساختاریافته تبدیل کند و تا قبل از شروع نوشتن، آن را باید سازماندهی کنید. این به شما کمک می‌کند تا افکارخود را در جریان نگه دارید و باعث کاهش زمان و انرژی هدررفته می‌شود. در اینجا لازم نیست بیش از حد پیچیده تصور کنید، من معمولاً فقط یک سری زیرعنوان ایجاد می‌کنم.

۲- تولید کردن

بعد از طرح کلی شروع به نوشتن در زیرِ این زیرعنوان‌ها کنید، اما وایرایش نکنید، در حال حاضرغلط‌های نوشتاری و جملات بد را نادیده بگیرید و در واقع، بیشترشبیه یک تخلیه مغز، فقط به دنبال پیاده سازی افکارخود برروی صفحه نمایش باشید. پس از تکمیل محتوای زیرعنوان‌های خود، دوباره برمی‌گردیم و یک مقدمه و نتیجه گیری می‌نویسیم. نوشتن این موارد در آخر، باعث انسجام و انعطاف بیشتر می شود.

۳- ویرایش (و تنظیم حواس پرتی)

سرانجام، پس ازمدتی استراحت، پست خود را ویرایش کنید.

من هنگام طراحی یا کدگذاری، به طور معمول موسیقی یا بازی تلویزیونی در پس زمینه پخش می‌کنم، اما هنگام نوشتن، حواس پرتی را از بین می‌برم. پنجره‌های غیرضروری را می‌بندم، ازشبکه‌های اجتماعی خارج می‌شوم، دربم را می‌بندم، و حتی سر و صدای سفید پخش می کنم. معمولاً صدای باران، به جای موسیقی، برای جلوگیری ازسرگردانی ذهنم هنگام ورود به افکار من پخش می‌کنم.

۳- همکاری کنید

همکاری برای هر دسته از محتوا قابل استفاده است و همچنین به کاهش حجم کار شما کمک می‌کند، در نتیجه محتوای بیشتری برای شما و در معرض دید همکاران قرار می‌گیرد، بنابراین یک برگ برنده است.

برخی از نمونه های محتوای مشارکتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مصاحبه

نقل قول ها

نقطه / نقطه مقابل

جمع بندی

ایده این است که نه فقط به عنوان “محتوای رایگان”، بلکه از منظر افزودن ارزش منحصر به فرد به مخاطبان خود و ارزشمند کردن آن برای شرکای خود در تولید محتوا، به همکاری نزدیک شوید. این باید شامل پیوند دادن به وب سایت‌ها و پروفایل‌های اجتماعی همکاران شما، به اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی و حتی تبلیغ بالقوه آن ازطریق تبلیغات پولی باشد.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید، احتمالاً همکاران شما مشتاق خواهند شد که در آینده دوباره با شما کار کنند، محتوا را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند، از وب سایت‌های خود به آن لینک دهند و حتی ممکن است شما را با افراد دیگری در حلقه خود آشنا کنند که شاید ارزش کار با آن را داشته باشد.

اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید شرکایی را برای همکاری پیدا کنید و آن‌ها را متقاعد کنید که وقت و زمان خود را سرمایه گذاری کنند، پیشنهاد می کنم مقاله اخیر من را در مورد the role of traditional public relations in SEO جستجو کنید.

همکاری کنید

۴- دوباره استفاده کنید

آن پست عالی وبلاگ که نوشتید و همه دوست دارند لزوماً فقط یک پست وبلاگ نباشد، می‌توانید آن را مجدداً در یک ویدیو یا پادکست قرار دهید یا حتی به عنوان پست مهمان در وب سایت‌های دیگر بازنویسی کنید.

من دقیقاً این کار را کردم وقتی یک پست مهمان با عنوان How Even Great Web Designers Can Kill SEO نوشتم، و سپس آن را به یک مصاحبه در مورد  Webcology تبدیل کردیم، و سپس آن را در پست مهمان دیگری تحت عنوان ۱۰ Dangerous Web Design Mistakes That Destroy SEO قرار دادم.

این سه قطعه ازمحتوای شگفت انگیز در سه نشریه معتبر و مختلف منتشرشده است، و من هنوزحتی یک ویدیو با این‌ها نساختم. من می‌توانم به راحتی هرماه این قطعه را بدون استفاده از آن دوباره استفاده کنم. نکته کلیدی در این‌جا این است که هر بار آن را منحصر به فرد کنید، و آن را متناسب با مخاطبان نشریه‌ای که در آن منتشر می‌شود، تنظیم کنید. همچنین مهم است که بین تاریخ انتشار مقداری زمان بگذرد، زیرا اگر از آن به طور مداوم یا در مکان‌های زیادی استفاده شود، هرزنامه به نظر می‌رسد و اگر پیوندها دخیل باشند (مانند مورد ارسال مهمان)، احتمالاً به عنوان پیوند غیر طبیعی مشاهده می‌شود.

دوباره استفاده کنید

ما در مورد برنامه ریزی زودتر صحبت کردیم اگر این کار را انجام داده باشید، می‌توانید متناسب با برنامه خود پست‌های وبلاگ تولید کنید، و به طور همزمان پست مهمان، فیلم یا قسمت پادکست را از پایان برنامه شروع کنید و راه خود را برگردانید، بنایراین هیچ تداخلی وجود ندارد.

 

منبع: searchenginland

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره

میتوانید جهت دریافت مشاوره سریع با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

همراه: 09124854602

 

جهت درخواست مشاوره و تماس متخصص های ما با شما فرم زیر را کامل نمایید.

فرم درخواست مشاروه