با تولید محتوای صوتی آشنا شوید

در این مقاله سعی کرده‌ایم اطلاعات جامعی درباره‌ی تولید محتوای صوتی و انواع آن، مزایای محتوای صوتی و… برایتان شرح دهیم.

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که محتوا را به عنوان یک امر مهم در زندگی روزمره و کسب و کارهایمان باید بشناسیم؛ محتوا در واقع چند واژه کوتاه نیست و خیلی مفهوم بالایی دارد که در دنیای ما پادشاهی می‌کند.

باورهای غلطی در مورد محتوا وجود دارد، خیلی از مردم فکر می‎‌کنند که محتوا فقط محدود به محتوای متنی می‌شود؛ اما هر نوع داده‌ای که بتواند موضوعی را مطرح کند و بیننده یا خواننده را به درک درستی از مطلب برساند، محتواست.

امروزه محتوا فقط محتوای متنی نیست؛ بلکه صوت، تصویر، ویدیو و … همگی شامل محتوا هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با محتوای صوتی آشنا کنیم و جزئیات آن را بررسی کنیم.

تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی به دلیل راحتی درارتباط، با محتوای ویدئویی و متن متفاوت است. یکی از دلایل آن این است که مخاطب مجبور نیست برای تماشای یا خواندن آن بنشینید و زمان صرف کند بلکه می‌تواند درهرمکانی خواه در محل کار، اتومبیل، در منزل یا خواه خارج از منزل به محتوای صوتی گوش دهد و اطلاعات آن را کسب کند.

در واقع باید بگوییم تولید محتوا به صورت صوتی آن‌ چنان برای مخاطب کاربرد دارد که  می‎تواند در طول روز و همزمان با کارهای روزمره آن‌ها را انجام دهد و با ذهن کنجکاو خود، مطالبی که در آن گفته شده است را تخیل کرده و درک نماید.

جالب است بدانید که بزرگترین برندهای جهانی امروزه به سرمایه گذاری در دنیای تولید محتوای صوتی پرداخته‎‌اند و تخمین زده شده که هزینه‌های بازاریابی صوتی تا انتهای سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. در واقع برندهای معتبر با چندین راه تبلیغ از جمله کتاب صوتی، محتوای صوتی خبری، محتوای صوتی آموزشی و… این مسیر را طی می‎‌کنند و برای استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال خود برنامه ریزی می‌نمایند.

انواع محتوای صوتی

پیش از قدم گذاشتن در مسیر تولید محتوای صوتی، باید بدانید محتوای صوتی انواع گوناگونی دارد و با توجه به نیازی که دارید، آن‌ها را انتخاب نمایید. نمونه این محتواهای صوتی عبارتند از:

  • کتاب صوتی
  • فایل‌های صوتی
  • فایل‌های آموزشی
  • مصاحبه‌ها
  • پادکست‌ها
  • و …

برخی از کاربردهای محتوای صوتی 

با تولید محتوای صوتی می‌توانیم رابطه‌ی دوستانه‌ای با مخاطب خود برقرار کنیم، همچنین می‌توانیم هزینه‌های خود را کاهش داده و باعث گسترش کسب و کار خود شویم. اما در این جا برخی از کاربردهای دیگر تولید محتوای صوتی را بیان کردیم:

  • برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل تمامی محتواهای متنی سایت خودتان را به صورت صوتی هم منتشر نمایید.
  • آموزش‌هایی که دارید را به صورت صوتی تهیه و منتشر نمایید.
  • محتوای صوتی تولید کنید و آن را در سایت‌های اشتراک پادکست بگذارید و سئو بگیرید.
  • محتوای صوتی تولید کنید و در اپلیکیشن خود به گوش مخاطبین خود برسانید.

 

در این مقاله با تولید محتوای صوتی و مزایای تولید محتوای صوتی آشنا شدید و اگر قصد دارید تا تولید این گونه از محتوا را شروع کنید، باید توجه داشته باشید که برای ساخت و تولید آن می‌بایست نکاتی را حتما رعایت کنید تا بتوانید یک محتوای باکیفیت تولید کنید. به همین منظور برای یادگیری این نکات می‌توانید در مقالات آتی برای یادگیری چگونگی تولید محتوای صوتی و ابزارهای آن با وب و فن همراه شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره

میتوانید جهت دریافت مشاوره سریع با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

همراه: 09124854602

 

جهت درخواست مشاوره و تماس متخصص های ما با شما فرم زیر را کامل نمایید.

فرم درخواست مشاروه